
Declaratiesysteem Nederland (DBC-systematiek of DOT)
Alle ziekenhuizen, zelfstandige klinieken en behandelcentra registreren en declareren op dezelfde manier: door middel van een Diagnose Behandelcombinatie (DBC). Tegenwoordig ook wel DOT (DBC op weg naar transparantie) genoemd. Vanaf uw eerste consult, totdat u bent uitbehandeld, houdt de zorgverlener via een DBC-zorgtraject alles bij. De prijs van een DBC gaat uit van de kosten van een gemiddelde behandeling bij dezelfde zorgvraag.
Zodra u voor de eerste keer bij ons komt voor uw klacht, openen wij een DBC-zorgtraject. Vanaf dit moment houden wij alles bij wat met uw behandeling te maken heeft, zodat wij dit later in zijn geheel kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar. Komt u na een maand weer terug voor een controle? Dan valt dit onder hetzelfde zorgtraject. Een behandeltraject mag maximaal 120 dagen openstaan. Daarna wordt het traject gesloten. Als uw behandeling eerder helemaal afgerond is, kan de DBC eerder worden gesloten. Duurt de behandeling langer, dan openen we een nieuwe DBC. Voor poliklinische niet-operatieve behandelingen is de looptijd 90 dagen. Dit geldt echter alleen voor het eerste traject voor een nieuwe zorgvraag. Alle vervolgtrajecten (poliklinisch en niet-operatief) hebben een looptijd van 120 dagen.
Het zorgtraject wordt in diverse periodes opgedeeld: subtrajecten. Na een bepaald subtraject kan de factuur worden opgemaakt voor uw zorgverzekeraar. Een dergelijke factuur kan een andere begindatum hebben dan u verwacht. Dit kan een andere datum zijn dan de datum waarop u een afspraak had met de medisch specialist. Dit heeft met deze subtrajecten te maken, de openingsdatum is namelijk de dag nadat het vorige traject is afgesloten.
Het tarief van een DBC-zorgtraject is een gemiddeld gewogen tarief dat wordt bepaald door de zorgactiviteiten die in de DBC gezet worden. Dit is een combinatie van de kosten die er worden gemaakt voor diagnosestelling, behandeling en het honorarium van de medisch specialist. In sommige gevallen kan dit daardoor gevoelsmatig een hoger bedrag zijn. Komt u één keer op consult dan valt het tarief relatief veel duurder uit dan wanneer u meerdere keren bij de medisch specialist komt. Het kan zijn dat u voor meerdere aandoeningen bij ons komt. Er worden dan ook meerdere DBC-zorgtrajecten geopend. De medisch specialist is dan verantwoordelijk voor het goed vastleggen van alle zorgactiviteiten en zal daarnaast ook de samenloop van de diverse trajecten beoordelen.
Als u inhoudelijke vragen heeft over de DBC-systematiek of de afhandeling van uw factuur, dan kunt u contact met ons financieel team opnemen voor meer uitleg.
Maakt u gebruik van zorg uit de basisverzekering, dan betaalt u eerst een gedeelte van de zorgkosten zelf. Dit wordt het verplicht eigen risico genoemd. De overheid bepaalt jaarlijks de hoogte van het wettelijk verplichte eigen risico.
U betaalt voor het bezoek aan de medisch specialist bij Kliniek Mosaderma ook eigen risico. Let op: Voor uw eerste consult bij de specialist wordt het eigen risico direct aangesproken. Het eerste consult betreft namelijk het stellen van de diagnose, het maken van een behandelplan en de start van het medische zorgtraject.
Enkele opmerkingen:
Eigen risico en ingangsdatum zorgtraject
Valt uw behandeling gedeeltelijk in het ene kalenderjaar en gedeeltelijk in het andere kalenderjaar? Dan kan het zijn dat het gehele behandeltraject tot één DBC-zorgtraject behoort. De ingangs-/openingsdatum van het behandeltraject is bepalend voor het jaar waarvan uw eigen risico wordt aangesproken. Bij het verwerken van uw factuur kijkt de zorgverzekeraar altijd naar deze openingsdatum van het behandeltraject.
Voorbeeldsituatie: U heeft een afspraak voor een eerste consult op 16 december 2025 bij onze dermatoloog, de nacontrole voor dezelfde klacht is op 14 januari 2026. De afspraken behoren in deze situatie beide bij één behandeltraject, dat geopend is op 16 december 2025. Uw eigen risico van 2025 wordt dan ook aangesproken voor dit specifieke behandeltraject.
Indien Kliniek Mosaderma geen prijsafspraken heeft met uw zorgverzekeraar of voor het desbetreffende specialisme, dan sturen wij de factuur voor de verdere afhandeling naar u. U dient de factuur dan zelf in bij uw zorgverzekeraar. Zodra u de vergoeding van uw zorgverzekeraar ontvangt, maakt u dit bedrag aan ons over. Het factuurbedrag hoeft u niet vooruit te betalen, u wacht bericht af van uw zorgverzekeraar.
U ontvangt van ons de factuur met daarbij een begeleidend schrijven waarin wordt uitgelegd hoe de afhandeling van de factuur dient te gaan. Het is belangrijk dat u de factuur indient bij de zorgverzekeraar waar u was aangesloten ten tijde van de ingangsdatum van de factuur. Mocht u hierbij problemen ondervinden, dan kunt u onze financiële administratie om hulp vragen. Wij zullen u dan begeleiden en waar nodig, contact opnemen met uw zorgverzekeraar.
Een eventuele eigen bijdrage hoeft u bij Kliniek Mosaderma niet zelf te betalen. Dit is het bedrag dat overblijft nadat het vergoede bedrag is bepaald door uw zorgverzekeraar en het eventuele eigen risico is verrekend met de factuur. Kliniek Mosaderma neemt deze eigen bijdrage voor haar rekening. Wij ontvangen graag een overzicht van de afgehandelde factuur (specificatie opgesteld door uw zorgverzekeraar). U betaalt dus alleen het bedrag dat door uw zorgverzekeraar wordt vergoed en het eventuele openstaande eigen risico. Wanneer er onverhoopt vertraging in de afhandeling van de factuur komt, dan horen wij dit graag van u. We kunnen dan samen naar een oplossing zoeken.
Voorbeeldsituatie: U bent in 2025 bij Kliniek Mosaderma geweest bij het specialisme Keel-, Neus- en Oorheelkunde. De zorgverzekeraar waarbij u bent aangesloten heeft geen prijsafspraken gemaakt met Kliniek Mosaderma voor het specialisme KNO. U ontvangt, wanneer uw DBC-zorgtraject is afgesloten, van ons de factuur. Deze factuur dient u in bij uw zorgverzekeraar waar u was aangesloten ten tijde van de ingangsdatum/openingsdatum van uw zorgtraject. Daarna wacht u op een bericht van uw zorgverzekeraar betreffende de afhandeling van de factuur. Dit bericht stuurt u vervolgens naar Kliniek Mosaderma. De financiële administratie neemt dan contact met u op over het te betalen bedrag. Nadat dit bedrag door u is voldaan aan Kliniek Mosaderma, is de factuur in zijn geheel afgehandeld.
Kliniek Mosaderma bekijkt jaarlijks of er wederom nieuwe prijsafspraken gemaakt kunnen worden met bepaalde zorgverzekeraars. Bij uitbreiding van de medisch specialistische zorg binnen de kliniek is het helaas niet altijd mogelijk om direct afspraken te maken met alle zorgverzekeraars.
De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) verplicht zorgverzekeraars om duidelijk op hun website te vermelden met welke zorgaanbieders zij een contract hebben. Daarnaast moeten wij, als aanbieder van medisch specialistische zorg, voorafgaand aan de behandeling duidelijk aangeven of er een contract is met de zorgverzekeraar of niet. Ook moeten wij op onze website de tarieven publiceren die we rekenen bij niet-gecontracteerde zorg. De NZa controleert of deze zogenoemde passantentarieven op de websites staan. Hieronder vindt u de passantentarieven van Kliniek Mosaderma.
U kunt bij de balie van Kliniek Mosaderma zowel contant als per pintransactie betalen, als u een behandeling heeft gehad die u zelf dient te voldoen (niet-verzekerde zorg en/of paramedische zorg).
Als u een afspraak niet na kunt komen, dient u dit uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch (045-2080887), of per e-mail (secretariaat@mosaderma.nl) aan ons door te geven.
Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan ontvangt u van ons een ‘No show’ brief. De eerste keer zijn hier nog geen kosten aan verbonden. Mocht het na de eerste brief nogmaals voorkomen dat een afspraak niet tijdig is geannuleerd, dan zijn wij genoodzaakt de afspraak bij u in rekening te brengen. De kosten zijn afhankelijk van het type behandeling en de gereserveerde tijd bij de specialist of behandelaar. Deze factuur zal niet worden vergoed door uw zorgverzekeraar.
Wij maken ieder jaar afspraken met de zorgverzekeraars in Nederland over de vergoeding van de medisch specialistische behandelingen die in de kliniek worden aangeboden.
Ook dit jaar heeft Kliniek Mosaderma (onder de naam Stichting Dr. Mulkens kliniek) contracten afgesloten met het overgrote deel van de Nederlandse zorgverzekeraars. Elk jaar bekijken we met de zorgverzekeraars of er nieuwe behandelingen of specialismen kunnen worden opgenomen. Daarnaast wordt er bekeken of er nieuwe zorgverzekeraars kunnen worden toegevoegd aan de lijst van gecontracteerden.
Het kan voorkomen dat er geen prijsafspraak is gemaakt tussen Kliniek Mosaderma en een zorgverzekeraar, of dat een specifieke behandeling niet is opgenomen in de afspraken. Ook dan kunt u bij ons terecht. U ontvangt van ons in sommige gevallen zelf de factuur van de behandeling en dient deze zelf af te handelen met uw zorgverzekeraar. De vergoeding die u krijgt kan in dit geval lager zijn dan het factuurbedrag. Het verschil tussen het factuurbedrag en het uitgekeerde bedrag (na verrekening met uw eigen risico) is voor rekening van Kliniek Mosaderma. De regelingen zijn hiermee hetzelfde als voor de algemene ziekenhuizen in Nederland. U dient enkel uw eigen risico te betalen. Meer uitleg hierover vindt u bij ‘uitleg factuur’.
Belangrijk: Uw behandeling wordt volledig vergoed nadat u een verwijzing heeft gekregen van uw huisarts of medisch specialist en wanneer u een medische indicatie heeft.
Een aanvullende verzekering kan worden aangesproken indien een behandeling niet of gedeeltelijk wordt vergoed.
U kunt bij ons ook terecht voor huid- en lasertherapie (paramedische zorg). De behandelingen die de huidtherapeut en huidspecialist verrichten, worden in sommige gevallen uit uw aanvullende verzekering vergoed. Tijdens een vrijblijvend intakegesprek zal de huidtherapeut met u bespreken of er een vergoeding mogelijk is vanuit uw aanvullende verzekering. Daarnaast kunt u dit zelf nakijken in uw polisvoorwaarden of contact opnemen met uw zorgverzekeraar.
De behandelingen die worden uitgevoerd door de huidtherapeut en huidspecialist, dient u na de behandeling af te rekenen bij de balie. Hierna krijgt u binnen enkele werkdagen een factuur die u kunt indienen bij uw zorgverzekeraar. Vraag altijd goed na bij uw zorgverzekeraar welke vergoeding u krijgt voor bijvoorbeeld ontharing gelaat, acnebehandelingen of camouflagebehandelingen. Onze huidtherapeutes en het team van de financiële administratie kunnen u hierin begeleiden, maar u bent zelf verantwoordelijk voor de vergoeding en afhandeling van uw factuur.
Niet-gecontracteerde zorgverzekeraars
Met onderstaande zorgverzekeraars hebben wij nog geen contract afgesloten. Als u bij hen bent verzekerd, kunt u wel gewoon bij ons terecht, maar dient u de factuur zelf in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Het eventuele restant (eigen bijdrage) hoeft u bij ons niet te betalen en nemen wij voor onze rekening. Dit is het bedrag dat overblijft, nadat het vergoede bedrag is bepaald door uw zorgverzekeraar en het eventuele eigen risico is verrekend met de factuur. Kijk voor meer informatie onder het kopje ‘Factuur zelf indienen bij zorgverzekeraar’.
Een medisch specialist geeft normaal gesproken een indicatie voor een specifieke aandoening. Het kan voorkomen dat u voor een bepaalde behandeling geen medische indicatie heeft, omdat de behandeling niet medisch noodzakelijk is. Dit betekent dat de behandeling niet standaard wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Er kan met uw behandelend arts worden bekeken of er een machtigingsaanvraag gedaan kan worden bij uw zorgverzekeraar. De medisch specialist maakt een inschatting of er aan de voorwaarden wordt voldaan. Bij Kliniek Mosaderma is bijvoorbeeld een ooglidcorrectie een behandeling waaraan (strenge) eisen worden gesteld door de zorgverzekeraars in Nederland. Wanneer er geen medische indicatie is voor een bepaalde behandeling kunt u deze uiteraard wel zelf betalen.
Als u geen medische indicatie heeft, valt uw behandeling onder de niet-verzekerde zorg. U dient deze behandeling dan zelf te betalen. U spreekt dan voorafgaand aan de behandeling een prijs af met uw behandelaar.
De behandelingen van varices (spataderen) worden niet in alle gevallen vergoed door de zorgverzekeraars. Dit heeft te maken met de klasse waarin de spataderen vallen. De medisch specialist zal waar nodig met een echo-onderzoek/duplex van uw benen beoordelen of uw klachtenpatroon aan de gestelde eisen van de vakgroep en Nationale Zorgautoriteit (NZa) voldoet. Het eerste consult en het echo-onderzoek wordt altijd vergoed door uw zorgverzekeraar als u een verwijzing heeft van uw huisarts of medisch specialist. Als uw spataderen in een niet-verzekerde categorie vallen, dan kunt u kiezen om de behandeling zelf te betalen.
Let op: uw zorgverzekeraar verrekent de kosten voor het intakegesprek óók met uw eigen risico als uw spataderen in een niet-verzekerde klasse vallen en u de vervolgbehandeling zelf betaalt.
Mocht u meer informatie wensen over de indicatiestelling en de behandeling van spataderen, neem dan telefonisch contact met ons op. Wij kunnen u dan specifieker uitleggen hoe deze vergoedingen zijn geregeld.
Daarnaast bieden de specialisten van Kliniek Mosaderma ook cosmetische zorg aan. Denkt u hierbij aan laserbehandelingen, rimpelbehandelingen met injectables, ooglidcorrecties, gezichtspeelings, cellulitisbehandelingen of bijvoorbeeld botox injecties.
Voor meer informatie over de kosten van de niet-verzekerde zorg zie ook onze tarievenlijst.
Door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) is bepaald dat medisch specialisten ook telefonische en e-consulten mogen declareren. Hieraan zijn bepaalde voorwaarden verbonden. Het telefonisch consult betreft een medisch consult dat ter vervanging dient van een bezoek aan de medisch specialist. Het consult moet inhoudelijk en qua duur overeenkomen met een poliklinische afspraak.
Voor alle behandelingen die vergoed worden uit de basisverzekering heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts of medisch specialist, vóórdat u een afspraak bij ons kunt maken. Een geldige verwijsbrief is nodig om uw zorgkosten vergoed te krijgen. In de meeste gevallen stuurt uw huisarts de verwijsbrief digitaal naar ons door. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met u op om een eerste afspraak in te plannen. Krijgt u de verwijsbrief van uw huisarts zelf mee, dan dient u deze voorafgaand aan het maken van een afspraak aan ons door te sturen.
Voor een second opinion door een medisch specialist heeft u ook altijd een verwijzing nodig.
De verwijsbrief blijft geldig zolang u onder behandeling/controle blijft. Dit is ook het geval bij bijvoorbeeld jaarlijkse controles. Een nieuwe verwijsbrief is nodig als u uitbehandeld bent en u opnieuw een afspraak wilt maken. Daarnaast is een nieuwe verwijsbrief nodig als u naar Kliniek Mosaderma komt voor een andere klacht.
Naast de verwijzing is er voor een eerste consult ook altijd een geldig legitimatiebewijs nodig. Alleen indien beide aanwezig zijn, kunnen we de kosten van uw consult/behandeling declareren bij de zorgverzekeraar.
Wanneer er onverhoopt geen verwijzing aanwezig is, dient u de kosten van de behandeling of het consult zelf te betalen. Wij zullen hiervoor dan een prijsafspraak met u maken.
Voor een inhoudelijke vraag staan onze medewerksters van de financiële afdeling u graag telefonisch te woord. Daarnaast kunt u ook een e-mail sturen naar: financieel@mosaderma.nl. De collega’s van de financiële administratie helpen u daarnaast ook graag bij het indienen en afhandelen van uw factuur.
U heeft bij Kliniek Mosaderma dezelfde kosten voor verzekerde zorg als in een regulier ziekenhuis. U dient namelijk het wettelijk bepaalde eigen risico te betalen. Wanneer we met een bepaalde zorgverzekeraar geen prijsafspraken hebben, dan dient u zelf de factuur administratief af te handelen met uw zorgverzekeraar. U heeft echter niet meer eigen kosten dan het eigen risico. Een eventuele eigen bijdrage vraagt Kliniek Mosaderma niet. Hierdoor zijn onze afspraken hetzelfde als in een algemeen ziekenhuis.
Behandelingen die vanwege andere factoren niet worden vergoed (o.a. vanwege ontbreken van een medische indicatie of verwijzing), dient u wel zelf te voldoen. Wij houden ons hiervoor aan de gestelde richtlijnen in Nederland (o.a. Nederlands Zorgautoriteit) en de specifieke vakgroepen waartoe de medisch specialisten behoren.
Het is van tevoren niet mogelijk om vast te stellen wat de exacte uiteindelijke kosten van een DBC-traject zijn. Eerst moet de specialist de diagnose vaststellen en beoordelen welke onderzoeken en behandelingen er nodig zijn. Afhankelijk daarvan word een DBC-zorgtraject geopend. Daarna worden er eventuele onderzoeken/behandelingen en vervolgconsulten ingepland. Deze combinatie van behandelingen leidt af naar een diagnosecode en naar de uiteindelijke prijs van het zorgtraject.
Daarnaast is het zo dat de kosten ook afhankelijk zijn van de prijsafspraken die worden gemaakt met de verschillende zorgverzekeraars. Het is daarom vooraf niet mogelijk om een nauwkeurige indicatie te geven, omdat deze prijzen dus ook onderling verschillend zijn.
We willen u graag vooraf een zo goed mogelijke indicatie geven van de kosten van een traject. Helaas kan dit niet altijd, omdat we vooraf niet weten welke behandelingen er worden geïndiceerd. We kunnen u wel een inschatting geven aan welke kosten u ongeveer moet denken voor een bepaalde behandeling. Wanneer u telefonisch contact opneemt met ons, kunnen we u hierover meer uitleg geven.
Voor het declareren van zorgkosten werken ziekenhuizen, zelfstandige klinieken en zorgverzekeraars met de diagnose behandeling combinatie (DBC). Een DBC-zorgtraject (inmiddels DOT: DBC op weg naar transparantie) is het totale traject vanaf de diagnose van de specialist tot en met de (eventuele) behandeling die hieruit volgt. Elke beginnende DBC heeft een vastgesteld tarief en heeft een geldigheidsduur van maximaal 4 maanden (120 dagen). Het is een gemiddeld gewogen tarief dat wordt bepaald door de zorgactiviteiten die in de DBC gezet worden. Het maakt ook voor de hoogte van het bedrag niet uit of er één consult of meerdere consulten plaatsvinden. Daarnaast is het zo dat het factuurbedrag van een DBC-zorgtraject niet wordt beïnvloed door de tijd die nodig is voor de diagnosestelling of behandeling. Er wordt hierdoor geen rekening gehouden met hoe lang u bij een specialist in de kamer was.
Dit heeft te maken met de DBC-zorgtrajecten waarmee in Nederland wordt gedeclareerd. De ingangsdatum/openingsdatum van een zorgtraject wordt bepaald door het eerste consult dat u heeft bij Kliniek Mosaderma. Afhankelijk van het feit of u behandeltraject nog wordt doorgezet, worden er vervolg DBC-trajecten geopend. Deze datum volgt dan op de sluitingsdatum van het voorgaande traject. Hierdoor kan het voorkomen dat u op de desbetreffende ingangsdatum van een factuur niet bij Kliniek Mosaderma bent geweest. Wij conformeren ons aan de algemene richtlijnen die gesteld worden aan de DBC-systematiek.
In sommige gevallen dient er een vervolg-subtraject te worden geopend vanwege de sluitingsdatum van een DBC. Het kan voorkomen dat hierdoor de ingangsdatum van het vervolg-subtraject januari van het nieuwe jaar wordt. De medewerkers van Kliniek Mosaderma proberen u hier attent op te maken, waar mogelijk. Echter in de praktijk blijkt het voor ons niet altijd mogelijk om dit aan te geven. U dient er dan ook rekening mee te houden wanneer u in een nieuw jaar voor een consult/behandeling komt, dat het eigen risico van het nieuwe jaar (óók) wordt aangesproken. Wij conformeren ons aan de regels van de DBC-systematiek en het is voor ons dan ook niet mogelijk om wijzigingen te maken in deze ingangsdatums van de subtrajecten.
Kliniek Mosaderma verwerkt al uw consulten en behandelingen binnen de zorgtrajecten volgens de DBC-systematiek. Het zorgtraject dat voor uw behandeling van toepassing is, dient eerst te worden afgesloten. De looptijd van een zorgtraject is afhankelijk van het soort traject en of er bijvoorbeeld een operatieve behandeling heeft plaatsgevonden. Wanneer het zorgtraject gesloten is, verzorgt de declaratieafdeling van Kliniek Mosaderma nog bepaalde interne controles. Het kan daardoor voorkomen dat uw behandeling later wordt gefactureerd. Wij zijn uiterst zorgvuldig in onze interne controles, maar streven er te allen tijde naar om uw behandeling zo spoedig mogelijk in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Wanneer u een factuur zelf moet indienen bij uw zorgverzekeraar, proberen wij deze uiteraard zo spoedig mogelijk na de sluitingsdatum van het zorgtraject naar u te verzenden.
Het kan voorkomen dat er voor een bepaalde behandeling geen prijsafspraken zijn gemaakt met uw zorgverzekeraar. In dat geval wordt er in de meeste gevallen een bepaald percentage vergoed van het factuurbedrag. Dit bedrag wordt allereerst verrekend met uw eigen risico. Het bedrag dat uw zorgverzekeraar niet vergoed heet de eigen bijdrage. De eigen bijdrage neemt Kliniek Mosaderma voor haar rekening en hoeft u niet te betalen. U krijgt van ons altijd een begeleidende brief bij uw factuur. Hierin staat dit ook beschreven. Wanneer u bericht ontvangt van uw zorgverzekeraar, mag u met ons contact opnemen over het te betalen bedrag.
Het verplichte eigen risico is het bedrag dat u over uw zorgkosten uit de basisverzekering zelf moet betalen. De zorgverzekeraar vergoed uw facturen nadat u eerst het eigen risico van zelf heeft betaald. Het eigen risico moet u altijd betalen.
De eigen bijdrage is het deel dat u in sommige gevallen zelf zou moeten betalen. Voor bepaalde zorgkosten in Nederland is een eigen bijdrage vastgesteld. Bij de factuur van Kliniek Mosaderma kan er ook een eigen bijdrage overblijven nadat de factuur is behandeld door uw zorgverzekeraar. De eigen bijdrage neemt Kliniek Mosaderma voor haar rekening voor de verzekerde zorg. U hoeft de eigen bijdrage niet aan ons te betalen. U betaalt dan ook voor verzekerde zorg nooit meer dan het eigen risico (denk wel aan uw eventuele vrijwillig eigen risico).
Voor sommige behandelingen wordt een zogenaamd ‘duur geneesmiddel’ (DGM) gebruikt. Hiervoor zijn afspraken gemaakt in Nederland. Deze kosten worden ook vergoed door uw zorgverzekeraar. Het kan daardoor voorkomen dat u naast de factuur van uw behandeling, nog een factuur krijgt voor een dergelijk ‘duur geneesmiddel’. U kunt deze factuur indienen bij uw zorgverzekeraar.
Voor meer informatie of aanvullende vragen kunt u contact opnemen met de financiële administratie van Kliniek Mosaderma.
Wij ondersteunen u graag bij vragen over een factuur of de afhandeling hiervan. Daarnaast denken we graag met u mee met betrekking tot andere zaken zoals:
Telefoonnummer: 045-2080887, keuzemenu 1
E-mailadres: financieel@mosaderma.nl