
Kliniek Mosaderma houdt zich strikt aan de regels die voor Zelfstandige Behandelcentra in Nederland zijn vastgelegd op het gebied van veiligheid, kwaliteit, hygiëne en wetgeving. De behandelaars houden hun kennis up-to-date door permanente bijscholingen en trainingen.
Wij willen u de beste zorg bieden. Deze zorg wordt gewaarborgd door keurmerken en beoordelingen van buitenaf. De mening van onze patiënten zelf vinden wij minstens zo belangrijk. Daarom onderzoeken wij op regelmatige basis de patiënttevredenheid.
Hoe ervaart u onze zorg? Bent u tevreden met onze behandeling en het resultaat daarvan? En waar ziet u ruimte voor verbetering?
Deze vragen krijgen onze patiënten voorgelegd door onafhankelijk onderzoeksbureau Bosgra Onderzoek. Dit gespecialiseerde bureau werkt onder meer samen met ZKN, Zorgkaart Nederland, de NPCF, de Inspectie voor de Gezondheidszorg, KIWA en zorgverzekeraars. Meedoen aan het Patiënttevredenheidsonderzoek is vrijwillig en gebeurt anoniem. Uw deelname stellen wij zeer op prijs! Uiteraard bent u altijd vrij om tijdens uw bezoek aan de behandelaar uw tevredenheid of aandachtspunten aan te geven. Graag zelfs!
Kliniek Mosaderma hanteert een privacyreglement voor het omgaan met uw persoonsgegevens. Dit reglement voldoet aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) aan ons stelt. Wilt u meer weten over de Algemene Verordening Gegevensbescherming, kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl
Kliniek Mosaderma informeert u graag over de verwerking van uw persoonsgegevens.
Indien u vragen heeft over deze privacyverklaring, óf wanneer u gebruik wilt maken van uw rechten inzake de privacywetgeving, verzoeken wij u vriendelijk om schriftelijk, per brief of e-mail contact op te nemen met Kliniek Mosaderma.
Wij vinden de veiligheid van onze patiënten belangrijk. Bij Kliniek Mosaderma zijn wij alert op signalen van mishandeling in de huiselijke kring.
Kliniek Mosaderma is wettelijk verplicht de Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling na te leven. Deze meldcode beschrijft de stappen die een zorgverlener volgt bij een vermoeden of bij signalen van mishandeling. Als het mogelijk is, bespreken we dit direct met u. Uiteraard kunt u ook zelf een signaal afgeven.
Wilt u meer informatie over de Meldcode Huiselijk geweld en Kindermishandeling? Deze vindt u op de website van het ministerie van VWS .
Als patiënt ziet u het misschien niet, maar onze medewerkers houden bij alles wat ze doen uw veiligheid in de gaten. Dit is vastgelegd in de gedragscode ‘Work Safe, Be Safe’ die ze voor aanvang van hun werken bij Kliniek Mosaderma hebben ondertekend.
De gedragscode is een belangrijk onderdeel van het kwaliteitsbeleid van Kliniek Mosaderma. Het betreft een werkafspraak tussen de kliniek en haar medewerkers. In concrete gedragsregels beschrijft de code hoe elk teamlid de veiligheid, privacy en hygiëne waarborgt van iedereen die zich in de kliniek bevindt: patiënten en begeleiders, collega’s en hij- of zijzelf.
Onze medewerkers:
De Nederlandse Vereniging voor Anesthesiologie (NVA) heeft de Pijnkliniek van Kliniek Mosaderma aangewezen als erkende Pijnkliniek.
Met de toekenning van dit certificaat bewijst de Pijnkliniek dat deze voldoet aan de standaardeisen van de NVA op het gebied van kwaliteit. Dit certificaat staat model voor de kwaliteitsborging van de Pijnkliniek, die voortdurend streeft naar verbetering van haar processen. Dit certificaat bevestigt dat cliënten bij ons in goede en professionele handen zijn.
Kliniek Mosaderma heeft sinds 2014 het ZKN-kwaliteitskeurmerk in haar bezit. Dit keurmerk betekent voor u dat ZKN (Zelfstandige Klinieken Nederland), als onafhankelijke organisatie, van mening is dat wij u kunnen helpen op de manier die u verdient. Het betekent niet alleen dat al ons personeel gecertificeerd is en onze medische apparatuur aan alle standaarden voldoet, maar ook dat u met de grootste zorg bij ons wordt geholpen.
Beheersen van de veiligheid met een Veiligheidsmanagementsysteem (VMS) is een verplicht onderdeel van het ZKN-keurmerk.
Klinieken met een ZKN-keurmerk voldoen aan de strengste kwaliteitsnormen en staan garant voor een optimale behandeling in een vriendelijke en persoonlijke omgeving. De service in de klinieken is stukken beter dan in een regulier ziekenhuis en daarbij is er volop aandacht voor de mens achter de patiënt.
In het kwaliteits- en veiligheidsbeleid komen onder meer de volgende onderwerpen aan de orde:
Jaarlijks worden klinieken getoetst op het ZKN-keurmerk door een onafhankelijke auditor van Kiwa of Qualicor. Klinieken kunnen alleen aansluiting vinden bij ZKN als ze deze audits met goed gevolg doorlopen.