Kliniek Mosaderma houdt zich strikt aan de regels die voor Zelfstandige Behandelcentra in Nederland zijn vastgelegd op het gebied van veiligheid, kwaliteit, hygiëne en wetgeving. De behandelaars houden hun kennis up-to-date door permanente bijscholingen en trainingen.

Patiënttevredenheid

Wij willen u de beste zorg bieden. Deze zorg wordt gewaarborgd door keurmerken en beoordelingen van buitenaf. De mening van onze patiënten zelf vinden wij minstens zo belangrijk. Daarom onderzoeken wij op regelmatige basis de patiënttevredenheid.

Hoe ervaart u onze zorg? Bent u tevreden met onze behandeling en het resultaat daarvan? En waar ziet u ruimte voor verbetering?

Deze vragen krijgen onze patiënten voorgelegd door onafhankelijk onderzoeksbureau Bosgra Onderzoek. Dit gespecialiseerde bureau werkt onder meer samen met ZKN, Zorgkaart Nederland, de NPCF, de Inspectie voor de Gezondheidszorg, KIWA en zorgverzekeraars. Meedoen aan het Patiënttevredenheidsonderzoek is vrijwillig en gebeurt anoniem. Uw deelname stellen wij zeer op prijs! Uiteraard bent u altijd vrij om tijdens uw bezoek aan de behandelaar uw tevredenheid of aandachtspunten aan te geven. Graag zelfs!

Privacyreglement

Kliniek Mosaderma hanteert een privacyreglement voor het omgaan met uw persoonsgegevens. Dit reglement voldoet aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) aan ons stelt. Wilt u meer weten over de Algemene Verordening Gegevensbescherming, kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl

Uw privacy en uw persoonsgegevens

Kliniek Mosaderma informeert u graag over de verwerking van uw persoonsgegevens.

  • Uw persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op. Dit doen wij om goede zorg aan u te kunnen verlenen. Het verwerken van uw gegevens doen wij volgens ons privacy- en dataveiligheidsbeleid. U gaat met die opslag (verwerking) akkoord door uw zorg door onze kliniek te laten uitvoeren.

Zo gaan wij met uw persoonsgegevens om:
  • Uw persoonsgegevens slaan wij op en gebruiken we, zodat wij goede zorg aan u kunnen verlenen
  • Uw gegevens geven wij alleen door aan derden als dat nodig is voor het leveren van goede zorg. Indien hiervoor op basis van de wet specifieke toestemming is vereist, vragen we die vooraf aan u
  • Uw gegevens verwerken wij op basis van de behandelovereenkomst zoals beschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO)
  • U kunt onderdelen van uw persoonsgegevens bekijken als u ons een schriftelijk verzoek hiertoe stuurt
  • Als u vindt dat de gegevens die wij van u hebben opgeslagen niet correct zijn, mag u ons schriftelijk vragen om uw gegevens aan te passen
  • U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens te wissen. Als wij dit doen kunnen wij (mogelijk) niet langer verantwoorde zorg aan u verlenen. De WGBO vereist een bewaartermijn van 20 jaar. Daarom slaan we uw gegevens in dat geval op in een inactief archief, onzichtbaar en onbruikbaar voor de normale gebruiker
  • U kunt uw toestemming tot onze verwerking van uw persoonsgegevens intrekken. Wij kunnen dan (mogelijk) geen verantwoorde zorg garanderen. Wij slaan uw gegevens in dat geval op in een inactief archief (zie boven)
  • U kunt bij ons bezwaar maken als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken
  • U krijgt bericht van ons als er iets mis is gegaan met uw persoonsgegevens
  • Uw gegevens verwerken wij niet langer dan nodig is voor het leveren van goede zorg. Wij houden ons aan de bewaartermijnen van de WGBO
  • Het bovenstaande geldt ook voor persoonsgegevens die wij via derden ontvangen

Indien u vragen heeft over deze privacyverklaring, óf wanneer u gebruik wilt maken van uw rechten inzake de privacywetgeving, verzoeken wij u vriendelijk om schriftelijk, per brief of e-mail contact op te nemen met Kliniek Mosaderma.

Huiselijk geweld en kindermishandeling

Wij vinden de veiligheid van onze patiënten belangrijk. Bij Kliniek Mosaderma zijn wij alert op signalen van mishandeling in de huiselijke kring.

Kliniek Mosaderma is wettelijk verplicht de Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling na te leven. Deze meldcode beschrijft de stappen die een zorgverlener volgt bij een vermoeden of bij signalen van mishandeling. Als het mogelijk is, bespreken we dit direct met u. Uiteraard kunt u ook zelf een signaal afgeven.

Wilt u meer informatie over de Meldcode Huiselijk geweld en Kindermishandeling? Deze vindt u op de website van het ministerie van VWS .

Gedragscode medewerkers

Als patiënt ziet u het misschien niet, maar onze medewerkers houden bij alles wat ze doen uw veiligheid in de gaten. Dit is vastgelegd in de gedragscode ‘Work Safe, Be Safe’ die ze voor aanvang van hun werken bij Kliniek Mosaderma hebben ondertekend.

De gedragscode is een belangrijk onderdeel van het kwaliteitsbeleid van Kliniek Mosaderma. Het betreft een werkafspraak tussen de kliniek en haar medewerkers. In concrete gedragsregels beschrijft de code hoe elk teamlid de veiligheid, privacy en hygiëne waarborgt van iedereen die zich in de kliniek bevindt: patiënten en begeleiders, collega’s en hij- of zijzelf.

Onze medewerkers:

  • Werken veilig volgens de voorgeschreven protocollen
  • Letten erop dat collega’s veilig werken en werken volgens de richtlijnen in het hygiëneprotocol
  • Werken volgens de farmaceutische richtlijnen in de procedure Regeling gebruik medicijnkast
  • Voeren alleen werkzaamheden uit waarvoor ze bevoegd en bekwaam zijn
  • Spreken collega’s aan op (mogelijk) onveilige situaties en houden zich aan de huisregels, voorschriften en protocollen
  • Zorgen dat ze op de hoogte zijn van nieuwe voorschriften en protocollen
  • Denken mee om risico’s en schade te voorkomen
  • Informeren waar nodig patiënten over hun veiligheid in de kliniek
  • Weten dat zij de plicht hebben om te zwijgen over feiten en gegevens van derden (patiënten en bedrijfsinformatie)
  • Melden risico en schade via het MIP-, MIM-, of VIM-formulier
  • Weten wat ze moeten doen bij een vermoeden van huiselijk geweld of kindermishandeling
  • Weten dat hun inbreng inzake veiligheid, privacy en hygiëne wordt gewaardeerd

Erkende pijnkliniek

De Nederlandse Vereniging voor Anesthesiologie (NVA) heeft de Pijnkliniek van Kliniek Mosaderma aangewezen als erkende Pijnkliniek.

Met de toekenning van dit certificaat bewijst de Pijnkliniek dat deze voldoet aan de standaardeisen van de NVA op het gebied van kwaliteit. Dit certificaat staat model voor de kwaliteitsborging van de Pijnkliniek, die voortdurend streeft naar verbetering van haar processen. Dit certificaat bevestigt dat cliënten bij ons in goede en professionele handen zijn.

ZKN Keurmerk

Kliniek Mosaderma heeft sinds 2014 het ZKN-kwaliteitskeurmerk in haar bezit. Dit keurmerk betekent voor u dat ZKN (Zelfstandige Klinieken Nederland), als onafhankelijke organisatie, van mening is dat wij u kunnen helpen op de manier die u verdient. Het betekent niet alleen dat al ons personeel gecertificeerd is en onze medische apparatuur aan alle standaarden voldoet, maar ook dat u met de grootste zorg bij ons wordt geholpen.

Beheersen van de veiligheid met een Veiligheidsmanagementsysteem (VMS) is een verplicht onderdeel van het ZKN-keurmerk.

Wat betekent het ZKN-keurmerk voor u?

Klinieken met een ZKN-keurmerk voldoen aan de strengste kwaliteitsnormen en staan garant voor een optimale behandeling in een vriendelijke en persoonlijke omgeving. De service in de klinieken is stukken beter dan in een regulier ziekenhuis en daarbij is er volop aandacht voor de mens achter de patiënt.

In het kwaliteits- en veiligheidsbeleid komen onder meer de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Ons zorgaanbod
  • Bewaking en bevordering deskundigheid (medisch) personeel
  • Medische voorzieningen
  • Preventie van infecties
  • Aansluiting op wet- en regelgeving
  • Voortdurende verbetering zorg- en dienstverlening

Hoe verkrijgt een kliniek het ZKN-keurmerk?

Jaarlijks worden klinieken getoetst op het ZKN-keurmerk door een onafhankelijke auditor van Kiwa of Qualicor. Klinieken kunnen alleen aansluiting vinden bij ZKN als ze deze audits met goed gevolg doorlopen.

Back to top